Jak pozycjonować w nieruchomościach

Jak pozycjonować stronę w branży nieruchomości

Każda branża biznesowa ma swoją specyfikę. Gałąź handlu nieruchomościami oczywiście różni się od branży produkcji spożywczej. Jak zatem dopasować strategie pozycjonowania do kwestii kupna domu, sprzedaży mieszkania, poszukiwania ofert wynajmu biura? Po pierwsze zadajmy pytanie do czego lub kogo dopasować podstawowe działania SEO. Jak przekonać algorytm wyszukiwarki do tego by „zapunktował” wysoko frazy w stronie biura nieruchomości? Może zacząć analizę tematu od klientów agencji pośrednictwa?

Wydaje się, że zasadne w branży nieruchomości, jest pozycjonowanie lokalne. Klienci tych firm, poszukują lub dostarczają oferty na ograniczonym terenie. Zatem warto się skupić na frazach powiązanych z miejscem, podkreślając adresy, nazwy miejscowości, powiatów.
Celem pozycjonowania w nieruchomościach jest po pierwsze przebicie się na czoło wyników wśród ofert konkuretów i budowanie marki.

Pomocna w licznych publikacjach osobnych wpisów zawierających info o domach, mieszkaniach, działkach budowlanych może być odpowiednia struktura witryny. Taka by w chierarchii ważności przechodzić od kategorii ( kupno, sprzedaż, wynajem ) do bardziej szczegółowych, a na końcu ofert dokładnie przedstawiających jeden obiekt. Chodzi zatem o techniczne SEO polegające na odpowiednim zaprojektowaniu witryny o nieruchomościach.

Agencja nieruchomości musi się wykazać doświadczeniem i odpowiedzialnością. Kupno mieszkania lub domu, czesto na całe życie to coś więcej niż tylko zakup rzeczy. Jeśli wydaje się Wam, że wyszukiwarka traktuje tego typu publikacje tak samo jak sklep internetowy, to jesteście w błędzie. Może trochę z przymrużeniem oka, ale warto opisać swoją firmę handlu w taki sposób by oddać wiele aspektów interesujących klientów biura. Będzie to korzystne zarówno marketingowo jak i pod względem analizy semantycznej jaką przeprowadzają algorytmy ustalające pozycje. Rada – zatrudnij copywritera, który potrafi pisać ciekawe teksty, ale także dobre pod optymalizację.

W witrynach biur nieruchomości najczęstszą pułapką, która obniża pozycje, a ściślej tę kwestię mają lepiej opracowaną konkurenci, jest przeładowanie publikacji dużymi zdjęciami obiektów. Zdjęcia o dużej rozdzielczości, przedstawione w galeriach opóźniają wczytanie całości. Jeśli dodatkowo zostaną zastosowane preloadery to roboty skanujące witrynę nie będą w stanie „odczytać” całej treści. A w kodach HTML grafik są przecież umieszczane opisy w znacznikach ALT ( ważny element focusowania fraz ) oraz są także podpisy obrazków. Należy zatem publikować zdjęcia obiektów w postaci light ( 20-100 kB ) a powiekszenia udostępniać na osobnym oknie ( url ) po kliknięciu.

Ważnym strukturalnie elementem w witrynach biur nieruchomości są wyszukiwarki. Ważne jest by wywołanie poszukiwanego obiektu ( frazy ) było indeksowalne. Ma to swoją wagę z tego względu, że zbiór ofert dostępnych z wyszukiwarki będzie mógł stanowić zbiór niezależnych dokumentów opublikowanych przez wyszukiwarki pod osobnymi adresami. Jeśli do tego metaznaczniki takich publikacji zostaną odpowiednio zróznicowane ( np. ze względu na rozróżnienie typu, metrażu i lokalizacji ) to cała witryna otrzyma znaczące podwyższenie wartości SEO.