Szybkie wypozycjonowanie – czy to możliwe?

 

Temat wpisu
Długotrwałość pozycjonowania strony ( czas czytania 4min )
Cel artykułu: 
Wyjaśnienie dlaczego proces pozycjonowania jest długotrwały.

Złożoność algorytmów a długotrwałość pozycjonowania.

Podobno, jak podają źródła informacji usadowione w wyszukiwarkach, algorytmy ustawiające kolejność wyników wyszukiwania, służą lepszej percepcji użytkowników. Wyniki wyszukiwania jakie otrzymują przeglądający, są bardziej dopasowane do oczekiwań odbiorców. I faktycznie jest to prawda. Te bardzo złożone konstrukcje programistyczne, wykonują prace jakich nie sposób zrealizować ludzkimi siłami redaktorów i recenzentów internetowych. Inne wyniki wyszukiwania są podawane w urządzeniach mobilnych, inne dla desktopów. Przegląd wizytówek firmowych prezentowanych w mapkach ( lokalizowanych na wybranym obszarze ) rządzi się swoimi regułami.

Pozycjonowanie przez porównywanie wartości stron

Porównywanie treści na różnych witrynach www, które informują o podobnych tematach, to także zadanie algorytmów wyszukiwarek. Być może ideą jaka przyświeca stosowaniu algorytmów do ustalania rankingu stron, jest wygoda użytkowników i to by byli zadowoleni z korzystania z wyszukiwarki. Jaki by był sens wpisywania czegokolwiek w okienko z lupką ( Szukaj ), gdyby rezultaty rozmijały się z rzeczywistością lub prezentowały wprowadzające w błąd informacje. To by zwiastowało rychły koniec takiego przedsięwzięcia, a jak wiemy wyszukiwarki zarabiają krocie na wyświetlaniu reklam.

Reakcje na zmiany algorytmów

Ponieważ otoczenie internetowe bardzo szybko się zmienia, rośnie liczba stron internetowych, trwa walka konkurencyjna firm i treści, algorytmy muszą dopasowywać się do zmiennego otoczenia. W każdej sekundzie potencjalna zawartość treści w internecie, jest inna. W rezultacie tych procesów, obserwuje się częste zmiany algorytmów wyszukiwarek. Zmiany małe i duże. Te bardziej znaczące zmiany są zapowiadane i omawiane. Są też często komentowane przez pozycjonerów, którzy muszą elastycznie dopasować swoje działania SEO, do nowych warunków jakie dyktują wyszukiwarki.

Jak pozycjonować przez aktualizacje witryny​

Oczywiste jest że strona internetowa jest cały czas zmieniana i aktualizowane są treści. Poza tym pojawiają się nowe opcje oferty zarówno nowych produktów jak i nowych usług, lub modyfikacji usług t dodatkowe treści wprowadzają zarówno nowe elementy do struktury strony jak również zmieniają proporcje nasycenia fraz kluczowych. Żeby było jeszcze bardziej skomplikowane, treści są aktualizowane także przez firmy konkurencyjne, których w różnych branżach mogą być tysiące. Wspomniane już tutaj algorytmy pozycjonowania, oprócz walidacji stron w kontekście ich odpowiedniego dopasowania do wyszukiwanej frazy, porównują różne konkurencyjne strony. Tak więc działania pozycjonerskie muszą być dostosowywane do aktualnych wyników optymalizacji na wielu stronach. Pozycjoner nigdy nie może spocząć na laurach.

Jak utrzymać pozycje fraz przy rewitalizacji lub migracji serwisów www​

Oprócz aktualizacji zawartości stron internetowych występują także rewitalizacje stron, które wiążą się również z przebudową techniczną strony, ale i także mają miejsce migracje na inne systemy i w innym hostingu. Te ostatnie mogą wprowadzić wiele pozytywnych ale i negatywnych zmian, związanych choćby z szybkością wczytywania strony na słabym hostingu. Przeniesienie strony na bardziej wydajny hosting, szybszy serwer często jest koniecznością, która niweluje słabości strony i w ogóle umożliwia klientom na przykład zawieranie transakcji, zakupy w sklepie internetowym (które to sklepy często doświadczają dużego obciążenia wyświetlaniem ). Oprócz dużego wyzwania dla programisty, jest to także spore wyzwanie dla pozycjonera strony dlatego, że nie wszystkie nie wszystkie systemy, szablony stron, szablony sklepów są dobrze zoptymalizowane pod co choć wspaniale wyglądają i świetnie prezentują treści.

Monitorowanie i analiza​

Monitorowanie pozycji strony w wyszukiwarkach na kluczowych frazy jest codziennością agencji SEO. Istnieją oprogramowania i aplikacje do pozycjonowania, które umożliwiają stałe sprawdzanie pozycji i raportowanie zmian. O ile monitorowanie miejsc, notacja zmiany miejsc jest możliwa z dosyć sporą automatyzacją, tak już analizowanie strony i audyt po aktualizacji, oraz wyciąganie wniosków nie jest już tak oczywiste, i wymaga sporej wiedzy która dotyczy aktualnych warunków i funkcji algorytmu wyszukiwania. Oznacza to, że nie można wyciągnąć dobrych skutecznych wniosków na podstawie przeterminowanej wiedzy, i działając w tym stylu można popełnić wiele błędów, które naprawa zajmie sporo czasu.

Jak widać już same aktualizacje treści stron, poprzez ich ilość ( konkurencja ) oraz analiza SEO stron, kreują prace pozycjonerskie jako długotrwałe i ciągłe. Jednorazowe wykonanie optymalizacji, ustawienie dopasowania fraz kluczowych, stworzenie "doskonałego" kodu witryny, absolutnie nie dają gwarancji utrzymania pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak budować autorytet strony​

Jednym z czynników, pozytywnie traktowanym przez algorytmy wyszukiwarek jest tzw. autorytet strony. W poprzednich latach był on ujęty pośrednio w PR ( Page Rank ). Aktualnie jest to bardziej złożona konstrukcja logiczna. Nie mniej jednak ilość i jakość linek zewnętrznych prowadzących do treści na naszej witrynie, ma znaczenie. Aktualnie jakość linków zwrotnych przeważa nad ilością linków. Tak więc dodanie szybko 1000 linków systemach wymiany lub katalogach jest działaniem przeciwskutecznym. Konieczne jest naturalne budowanie linków, rozłożone w czasie, z wartościowych kontentów.
Czyli mamy kolejne działania, które wymagają czasu - następny element wydłużający pozycjonowanie.

Podsumowanie i wskazówki

Podsumowując. Aktualnie, przy obecnie obowiązujących regułach, jakie są narzucane przez algorytmy wyszukiwarek oraz warunki rynkowe, dobre pozycjonowanie jest długotrwałe i powinno być prowadzone w trybie ciągłym. Dlatego polecamy naszą aplikację w której łatwo i tanio realizuje się monitorowanie pozycji strony – podstawowe narzędzie by rozpocząć optymalizowanie i dowiedzieć się jak pozycjonować ( wskazówki eksperta ). Świadomość zmian pozycji umożliwi podjęcie działań mających na celu reagowanie na spadki, oraz systematyczne zdobywanie wyższych miejsc dla fraz kluczowych w naszej branży. Wskazówki SEO podpowiedzą, które działania będą najbardziej skuteczne i potrzebne w danej chwili.

I na koniec artykułu uwaga. Jeśli nie macie Państwo wystarczająco dużo czasu, lub cierpliwości, to odradzamy samodzielne pozycjonowanie. Podobnie jeśli nie za bardzo lubicie systematyczną pracę, powiązaną z analizowaniem strony ( szybki test strony ), i samodzielnym zdobywaniem wiedzy – sugerujemy wynajęcie agencji SEO i zlecenie pozycjonowania ( pozycjonowanie strony ceny ).