Skuteczna reklama w sieci

O skutecznej reklamie w sieci, z wykorzystaniem wyszukiwarki Google którą w 2020 roku używało 96% polskich internautów i aż 99% użytkowników smartfonów. Reklamuj się tam, gdzie szukają Cię klienci.

Kto używa Google?

W Polsce wg statystyk 96% Polaków używa wyszukiwarki Google codziennie szukając konkretnych usług lub produktów. W przypadku użytkowników na smartfonach i tabletach – aż 99%. Taką popularność wyszukiwarce zapewniły jej algorytmy, dzięki którym użytkownicy znajdują właśnie to czego potrzebują, których zadaniem jest odrzucanie stron niezwiązanych z poszukiwanymi frazami, kiepskiej jakości, wolno ładujących się, przeładowanych reklamami, czy wirusami. Dzięki temu prawie każdy obywatel naszego kraju ma zakodowane, że jeśli czegoś szukać – to w Google.

Idealna reklama, czyli jaka?

Ulotki, wizytówki, banery wolnostojące to bardzo ograniczona forma reklamy, kierowana najczęściej do zupełnie przypadkowych osób lub obecnych klientów. Co jeśli można byłoby się reklamować tam, gdzie klienci szukają konkretnych usług lub produktów? Tak, właśnie w Google! Taka reklama jest jak najbardziej możliwa – zarówno w formie SEO (spełniania wymogów) jak i reklam Google Ads (reklama w boksach).

Jak działa wyszukiwarka?

Google posiada swój, stale aktualizowany, algorytm który dodawane strony analizuje pod względem jego elementów. W ten sposób niejako ocenia strony i układa je od najlepszych do najgorszych. Spełnienie jak największej liczby tych wymogów gwarantuje sukces i wysokie pozycje, a więc szansę że właśnie potencjalni klienci znajdą firmę.

A Facebook?

Co prawda na Facebooku również bardzo wielu użytkowników przebywa, ale nadal jest on traktowany jako platforma do komunikacji ze znajomymi i spędzania wolnego czasu. Mało kto poszukuje tam konkretnych usług w danym mieście, mało kto zwraca też uwagę na reklamy pojawiające się w najmniej oczekiwanym momencie. Jeżeli pojawiają się one w trakcie rozmowy ze znajomymi, czy scrollowania tablicy – gdy użytkownicy zajmują się czymś zdecydowanie innym – to mała szansa na pozyskanie nowych klientów.