Skuteczne pozycjonowanie

Co to jest skuteczne pozycjonowanie?

Skuteczne pozycjonowanie to jest świadome, zgodne z aktualną wiedzą działanie pozycjonerskie, którego efektem są wysokie i stabilne pozycje w wyszukiwarkach, zarówno w wynikach naturalnych jak i w wynikach lokalnych ze wskazaniem lokalizacji na mapach. Polega na poprawianiu wydajności i architektury stron www oraz budowaniu dobrych jakościowo linków zwrotnych.

Jak skutecznie wypozycjonować stronę www?

Aktualnie do osiągnięcia konkurencyjnych pozycji, w tzw. trudnych branżach, jakimi są np. sklepy internetowe, niezbędna jest wiedza z zakresu działania wyszukiwarek internetowych, zmian algorytmów, nowych zasad ustalania pozycji. Niebagatelną rolę odgrywa znajomość reguł poprawnej budowy nawigacji w witrynie oraz architektury programistycznej strony www. Kwestie pozycjonowania bierzemy pod uwagę już na etapie projektowania witryn, pracujemy nad oryginalną treścią serwisu oraz stale poprawiamy jego szybkość, która jest podstawowym faktorem wydajności.

Od czego zacząć działania SEO?

Większość działań podejmuje się już po zbudowaniu witryn, które często korzystają z gotowych systemów takich jak np. WordPress. O ile są dostępne moduły w CMS do modyfikacji metaznaczników, w formie zainstalowanych wtyczek, lub inne - zaleca się rozpoczęcie działań od dopasowania metaznaczników Title i Description do zawartości tekstów, opisów zdjęć i nazw podstron. Dobre dopasowanie tych dwóch podstawowych metaznaczników, wskazujących robotom wyszukiwarek, co zawierają witryny, daje podstawy nadziei na skuteczne pozycjonowanie.  

Kolejnym podstawowym elementem jest responsywność witryn. Strony z RWD, dopasowane do wszystkich urządzeń, takich jak przeglądarki w telefonach komórkowych, tabletach i dużych ekranach tv są premiowane wyższymi pozycjami. Podobnie rozmieszczenie i dostępność treści poprawiające tzw Page Experience są kluczowe i dają pozytywny efekt wzmocnienia pozycji.

Co obniży pozycje strony w wyszukiwarce?

Na obniżenie rankingu może mieć wpływ wiele czynników. Podstawowymi są: przeładowanie lub całkowity brak fraz kluczowych w tekstach, brak opisów zdjęć w tagach alt, brak wewnętrznego linkowania, brak zaplecza tzw backlinków,  zbyt krótkie teksty, słabo rozbudowana architektura menu, wspomniany już tutaj brak responsywności. W wyrafinowanym pozycjonowaniu, na trudne frazy, nawet drobne błędy skutkują osłabieniem rankingu. Niekiedy przy poważnych błędach w oprogramowaniu witryn pozycjonowanie staje się bezskuteczne i nigdy nie uda się osiągnąć satysfakcjonujących pozycji.

 

..