Nawet dla kogoś, kto zupełnie nie interesuje się SEO i pozycjonowaniem, spoglądanie na wyniki wyszukiwania, odczytywanie pozycji na jakich pojawiają się wpisy interesującej strony www i porównywanie ich do pozycji konkurencyjnych stron internetowych – budzi zainteresowanie. Pozycje zmieniają się, wpisy strony ( tytuł i opis ) ukazują raz wyżej raz niżej. Można sądzić iż wyższe wyniki pokazują bardziej wartościowe treści, lepiej dopasowane do wpisanych w wyszukiwarkę np. do Google fraz. Tak jest rzeczywiście, a podnoszeniem pozycji w rankingach, w sensie przygotowania www do publikacji, zajmuje się dział IT nazwany: pozycjonowanie stron SEO i SEM.
Ale przejdźmy teraz do istoty tego wpisu. Codzienne zbieranie danych o miejscach w SERP ( rankingowych wynikach wyszukiwania ) jest w kręgu zainteresowania właścicieli stron www, managerów sprzedaży, marketingowców, decydentów którzy podejmują działania strategiczne, promujące w internecie produkty lub usługi. Może być to okazjonalne, wyrywkowe odczytywanie miejsc na przypadkowo dobrany zestaw fraz/frazę, co daje niestety niekompletny, błędny, nieusystematyzowny obraz rankingu jaki ułożyły algorytmy Google. Jednorazowe info może być tylko małym sygnałem dla biznesu sytuującym feedback wyszukiwarek w danej chwili. Ale pozycje w wynikach stale się zmieniają, jedne strony rankują wyżej, inne spadają. Co zatem zrobić by mieć stale aktualne, rzetelne, poprawne, wartościowe, kompletne i zweryfikowane dane o pozycjach?
Codzienne, programistyczne odczytywanie pozycji, śledzenie zmian miejsc dla wybranego zestawu fraz, spisywanie i przechowywanie danych o pozycjach według dat skanowania, odbywa się przez zaawansowane systemy kontroli i zbierania i opracowania list pozycji.
Monitoring pozycji umożliwia wartościujące szeregowanie miejsc wybranych fraz ( na których nam zależy ) w powiązaniu z kalendarzem lub wybranym harmonogramem dat. To tworzenie list pozycji podobnie jak tworzone są listy numerowane w edytorach tekstów, wskazują na miejsce danej frazy wśród innych wpisów. Dostępność odczytywania miejsc, ułatwiają wykresy pozycji ( tygodniowe, miesięczne, roczne ).
Dostęp do danych o pozycjach jest umożliwiony w ramach indywidualnego profilu użytkownika EntroSEO. Gromadzone dane są stale uzupełnianie, aktualizowane, zabezpieczone i archiwizowane. Odczytywanie opracowanych w formie list, analizy trendów, czy wykresów pozycji monitorowanych fraz jest dostępne po zalogowaniu do profilu usera, którym może być pozycjoner, copywriter, dyrektor handlowy, administrator strony, programista, itp.
Dlaczego warto skorzystać z monitorowania pozycji w Google?
W ramach oprogramowania do monitoringu można ustrzec się przed niewiarygodnymi, niekompletnymi informacjami o stanie witryny www. W odróżnieniu od manualnego odczytywania pozycji ( które przy większej liczbie fraz jest bardzo czasochłonne ), korzystanie z opracowanych, aktualnych i wiarygodnych danych umożliwia efektywne podejmowanie decyzji o strategii reklamowej w internecie. Dodatkowo monitoring dokonuje analizy trendów wzrosty/spadki. W bardzo precyzyjnej i przejrzystej formule, dowiemy się np, że fraza w ciągu ostatnich 30 dni uzyskała średni wzrost o 3,42 pozycje lub spadek średni o 0,64 pozycji. Dokładne kwantyfikowanie miejsc w SERP jest możliwe wyłącznie przy opracowaniu danych z codziennie obserwowanych miejsc.
Monitoring pozycji w telefonie ( aplikacja mobilna )
Dla wygody i łatwego dostępu do opracowanych informacji, udostępniamy aplikację mobilną EntroSEO. Stały dostęp do monitorowanych pozycji fraz w telefonie lub tablecie z systemem Android, powoduje że możliwe jest analizowanie trendów w wynikach wyszukiwarki praktycznie w każdej dowolnej chwili. Aplikacja EntroSEO jest aktualnie darmowym oprogramowaniem.
Zachęcamy do stałego śledzenia pozycji w wynikach naturalnych na wybranych 12 fraz w ramach profilu EntroSEO.
SERP – co oznacza ten akronim | Analiza trendów pozycji z monitoringu | Monitoring pozycji stron konkurencji | Raporty SEO oparte o monitorowanie SERP